Incepand din 26 ianuarie 2011, aplicatia e-Meniu comercializata de www.e-Restaurant.ro a inceput sa fie utilizata in Purple Bar al Hotelului Hilton - Arc de Triomphe din Paris.


Executam instalari de sisteme e-Meniu oriunde in Europa sau Orientul Apropiat si Mijlociu. Cautam reprezentanti.

Meniu electronic interactiv (e-Meniu) pentru hoteluri si restaurante. De mentionat faptul ca acest video este doar un demo, aplicatia e-Meniu fiind customizata pentru fiecare client in parte, astfel ca un hotel cu restaurant, bistro si cafenea va avea pentru fiecare din cele 3 localuri o varianta personalizata in functie de specificitate, iar toate 3 vor fi integrate in aplicatia e-Meniu pentru room-service.

marți, 12 iunie 2012

Tehnologie cu Aromă de Profit




Gordon Ramsay, născut în 1966 pe 8 Noiembrie, este un bucătar Chef scoţian, personalitate ce deţine un lanţ întreg de restaurante, căruia i-au fost decernate 14 stele Michelin. Cunoscut pentru prezentarea a multor programe de televiziune despre gătitul competitiv şi mâncăruri, cum ar fi seriile britanice Hell's Kitchen, The F Word şi Kitchen Nightmares. Iată ce declară Gordon Ramsey despre meniurile digitale interactive pentru hoteluri şi restaurante: “o aplicaţie ce conţine cele mai bune ingrediente – gândită, organizată, intuitivă şi... rumenită pe ambele părţi ca o friptură bine gătită.” Această afirmaţie ne-a făcut să cercetăm mai mult despre meniurile electronice şi am ajuns la concluzia că dacă în lume au fost implementate primele în 2006, e momentul ca şi România să beneficieze de această tehnologie. Iniţial am dorit să importăm softul necesar, dar am constatat că nu am mai fi putut oferi clienţilor noştri unicitate prin personalizarea în funcţie de specificul fiecărei afaceri în parte, cât şi flexibilitate în stabilirea preţurilor raportate la realităţile româneşti. Astfel că ne-am pus programatorii şi designerii la treabă şi am conceput şi scos pe piaţă în toamna anului 2010 prima aplicaţie 100% românească de tip meniu digital interactiv sub brandul e-Meniu – un produs eXpert Horeca Online.



La început am întâmpinat curiozitate şi, în acelaşi timp, reticenţă din partea potenţialilor noştri clienţi cărora le făceam demonstraţia live a funcţionării e-Meniu. Erau foarte încântaţi de această jucărie pentru oameni mari, dar aveau 3 obiecţii majore: prima era legată de preţul foarte ridicat al tabletelor PC tip iPad pe care funcţionează aplicaţia, a doua era faptul cum vor primi clienţii noua tehnologie, iar a treia a fost temerea de furtul sau distrugerea tabletelor. Am eliminat pe rând cele 3 inconveniente: am găsit un furnizor cu care avem o relaţie specială de barter şi astfel primim aparatele foarte avantajos ca preţ, am înmânat e-Meniul persoanelor aflate chiar în acel moment în restaurant pentru a le testa reacţia – aceştia nu doar că nu au avut vreo temere faţă de noua tehnologie, dar au revenit des întrebând dacă localul respectiv a implementat aplicaţia, iar ultima problemă am rezolvat-o vânzând tabletele cu o asigurare inclusă pentru cazuri de furt, distrugere, vandalism etc. După ce am pus la punct toate aceste elemente, am început să avem primele implementări ale e-Meniu, din primăvara anului 2011 şi până în prezent având în portofoliu 9 hoteluri (aplicaţia utilizându-se atât pentru room-service cât şi pentru restaurantele lor) şi 14 restaurante în întreaga ţară. Aici ar trebui să menţionez că partenerul nostru din Franţa a instalat meniul digital în Purple Bar al hotelului Hilton Arc de Triomphe din Paris la 26 ianuarie a.c.



Iată câteva declaraţii ale clienţilor noştri care au achiziţionat e-Meniu deja: “Aplicaţia aceasta m-a salvat de la faliment. Am preluat afacerea asta cu restaurantul de la fostul proprietar fără un concept bine definit şi pierdeam clienţi tot mai mulţi pe zi ce trecea în favoarea localurilor ce se deschideau şi aveau ceva special de oferit. Nu ştiam ce să mai fac, pusesem bistroul în vânzare, dar nu venea nimeni măcar să întrebe. Eu şi întreaga familie eram disperaţi. Dădeam vina pe criză, pe guvern, pe ghinion... aşa era mai simplu... Până într-o zi când a venit un tip care mi-a prezentat o idee năstruşnică, am mizat totul pe o carte: cu ultimii bani din bancă am cumpărat e-Meniu. După ce au început să afle foştii clienţi au început să revină şi să mai aducă şi pe alţi amici cu ei. Ce mi se pare şi mai nostim, taximetriştii aduc aici clienţii care-i întreabă dacă ştiu o cârciumă mai deosebită... Aşa am simţit că m-am născut a doua oară!... se râde din nou în familia mea…” “Am cumpărat e-Meniu pentru că mi-a plăcut vânzătorul: mi s-a părut unul dintre cei mai deschişi oameni pe care i-am cunoscut. Flerul meu de cârciumar bătrân uns cu toate alifiile mi-a spus că nu voi da greş, chiar dacă eu nu prea înţelegeam minunile astea. Băieţii mei care servesc m-au încurajat şi ei, mi-au spus că-i va ajuta să vândă mai multă mâncare din cea mai sofisticată pe care lumea nu prea o comanda înainte pentru că nu prea ştia ce-o să-i vină-n farfurie. Pe mesele dotate cu e-Meniu am vânzări cu 50% mai mari decât pe celelalte. Am lăsat şi mese fără ca să nu se sperie boşorogii ca mine...”



“Hotelul nostru are un restaurant, un bistro şi serviciu de room-service non-stop. Am implementat pentru fiecare câte un e-Meniu customizat special, au fost integrate perfect într-o singură platformă. Feed-backul este impresionant de pozitiv, dar ceea ce m-a uimit efectiv a fost creşterea de peste 200% la room-service pe camerele cuplate la aplicaţia e-Meniu.” Eu ce aş mai putea să completez? Poate este binevenit un citat din viitorologul Alvin Toffler: “Analfabeţii secolului XXI nu vor fi cei care nu vor şti să scrie şi să citească, ci aceia care nu pot învaţa, dezvăţa şi reînvăţa.” 

 Costin Staicu 
www.e-Restaurant.ro 

 (acest articol a apărut în revista HORECA România din decembrie 2011)




 Meniul digital interactiv pentru hoteluri şi restaurante e-Meniu este un produs marca:


Iată cum funcţionează un e-Meniu într-un tex-mex din Boston:

 

Niciun comentariu: